maandag 16 mei 2011





Louis Vuitton heeft ons een zeer exclusieve tas uit haar collectie geschonken. Ik heb hem van de week persoonlijk in Parijs opgehaald. Het is een grote patchwork tas, gemaakt van krokodillen- en hagedissenleer. De tas, geinspireerd op een tas van de catwalk van voorjaar/zomer 2006, werd alleen op bestelling gemaakt.


'Les extraordinaires', zoals de tas heet, is dus zeker van toepassing. Er zijn wereldwijd maar een paar exemplaren. Ik kon de tas ophalen in het depot van het Franse tassenmerk, waar meer dan 10.000 historische stukken liggen opgeslagen. Bij binnenkomst moet je je tas met inhoud achterlaten, zo beducht is men voor diefstal of fotografie voor het maken van kopieen.

Er duiken zoveel namaaktassen op van het Franse merk. Ook ik vind het soms moeilijk te beoordelen wat echt is en wat niet. De wijze waarop je een LV tas kan herkennen is een goed bewaard geheim. Mij wilden ze het ook niet vertellen. Wel heeft de afdeling van Louis Vuitton die de historische collectie beheert, mij gevraagd om de herkomst en datering van 50 tassen te beoordelen. Het betreft reis- en handtassen uit de 19e en 20e eeuw van andere merken, die zij hebben aangekocht. Een leuke klus!


Dankzij LV hebben wij onze collectie uitgebreid met een uniek exemplaar. Hopelijk inspireert dit Prada en Hermes ook tot het doen van een bijzondere gift....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten