dinsdag 26 april 2011

De clutch is onder welgestelde, modebewuste vrouwen nog steeds het meest gewilde model tas. Dat blijkt uit een recent onderzoek, uitgevoerd in opdracht van de Italiaanse Federatie van Mode en Accessoires, FIAMP. Let wel, meest gewild, want de meest gekochte tas is nog steeds de tas met twee hengsels.


De clutch blijft dus onverminderd populair, maar als het gaat om gebruik kiezen vrouwen toch voor praktisch. Want laten we wel wezen, een zonder hengsel die je altijd in je hand moet houden, is niet heel handig. Mij zie je ook vooral met een tas met twee hengsels.


Wat mij opvalt is dat de modellen op de catwalk tassen met een hengsel ook vaak in de hand dragen. Is dat onderdeel van het modebeeld, dat je je altijd in hand houdt en niet over je schouder?


De tassenmode dit voorjaar kenmerkt zich net als de kleding door felle kleuren en dessins. Ik zie veel klassieke modellen terug, die met opvallende motieven en kleurencombinaties een nieuwe look krijgen.


Zelf had ik mijn oog laten vallen op een prachtige tas van Marc Jacobs, uitgevoerd in oranje en paars en met een sluiting van Swarosvki stenen. Maar helaas. Als aanvulling op onze collectie had ik net een limited edition versie van de baguette van Fendi gekocht, heel mooi, in een nieuwe look, uitgevoerd in stro en met borduurwerk.


Marc Jacobs er ook nog bij was voor mijn portemonnee net een brug te ver. Maar binnenkort ga ik weer naar Parijs. Wie weet….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten